Första helgen i september

Japp, nu är den här - hösten! Det är kyligt på morgonen & vi har alla (utom Erik) hunnit med varsin förkylning.

Denna helg har vi hunnit med en hel del, i alla fall jag. I fredags slutade jag tidigt & åkte iväg hem till en kompis som nyss blivit mamma. Fick snusa länge på lilla Theo, 2 månader & super söt. Efter kaffe & bebis mys åkte jag till frisören & klippte mig kort! Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, men efter att ha fått fixa lite själv med nya frillan så känns det bättre. Måste bara vänja mig varje gång jag går förbi spegeln.



Kort hår


På lördagmorgon kom gammelfarmor Siri, faster Erika & svärföräldrarna på besök. Dom gjorde senare en runda inne i stan & då passade jag på att göra höst i tv-rummet. Bytte gardiner, matta, kuddfodral & ljuslycktor. Så nu är det svart & grönt där uppe, blev riktigt mysigt. Medans barnen lekte med varsin kompis hann jag också med en power walk.
När dom var tillbaka käkade vi kräftor & paj till middag, gott.





Siri & Krister




Idag fyller Siri 75 år, så det blir ett litet firande innan dom åker hem igen. Tror att om jag hinner idag så kanske det blir en sväng till stan för att inhandla ett par täckbyxor & en mössa till Sebastian. Kanske man byter gardiner i "matsalen" också, ska upp med ett par mörkbruna där. I kväll blir det ett muskelpass, hur nu det ska gå... Har en otrolig träningsvärk sen tidigare i veckan. Men det är en värk jag gärna kan leva med ;-)



Olle & Sebastian



Dom är stolta över sin fästning som dom har byggt



Ludvig & Märta

Kommentarer
Postat av: Cissi

Oj vad mycket du hunnit med i helgen! Nu blev jag så inspirerad att jag tagit fram mina höstgardiner till köket och vardagsrummet som ska strykas och hängas upp. Det är ju alltid kul med lite andra färger, du är ju så duktig på att fixa till så snyggt hemma hos er. (tänker på det varje gång jag är in :-)Olle pratade om deras fästning när han kom hem så de hade nog riktig kul. Märta berättade att hon och Ludvig busat i soffan så pappa Erik hade sagt till på skarpen ;-).

2011-09-04 @ 19:39:15
URL: http://ollemarta.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha! Det var nog när Ludvig höjde volymen på tv:n så det skar i öronen som pappa Erik sa till på skarpen ;) Men dom busade i soffan också & hade jätte kul!Det är alltid kul att byta färger hemma :)

2011-09-05 @ 17:32:54
Postat av: Anna-Malin

Kan bara hålla med föregående talare. Tycker också att du har det så fint hemma. Du är duktig och har smak:) Snygg är du i kort också men vill gärna få se dig "live" snart! kram på dig kompis;)

2011-09-07 @ 09:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0