Barnens bibel

Igår slog jag till & skrattade mykoplasman rakt i ansiktet. Jag har fått nog av att sitta inne & känna mig sunkig, trött & grå.
Alla 5 åringar hade fått en inbjudan till familjegudstjänsten igår & där skulle dom dela ut barnens bibel. Jag gjorde ett desperat försök att snygga till mig lite & stoppade in hela familjen i bilen. Väl framme vad där mer folk än jag trodde, jag höll tummen att alla inte skulle få höra min hosta i eko allt för mycket. Vill bara förtydliga att vi i vanliga fall aldrig besöker kyrkan, men som min mamma sa - "Om ni nu anmält honom till kyrkans barntimmar, så måste ni ju åtminstonde närvara vid bibelutdelningen."
Allt gick bra. Sebbe fick sin bibel & fick göra ett sånguppträdande med kyrkisgruppen. Stolt. Ludvig höll sig hyfsat i skinnet. Hann dock med att leka riddare på kyrkbänkens armstöd & utforska kyrkofönstret på nära håll. Han skulle vilja ha sådana fönster hemma, sådana som man kan sitta i & dingla med fötterna... & jag, jag trodde nog att hostet faktiskt skulle eka mer i kyrkan.

Att jag efter mitt samtal med läkaren i morse, nu har blivit sjukskriven denna vecka ut & kommer att få leva på vatten & hårdbröd & inte alls kunna köpa det jag vill på ikea på söndag, det föröker jag förtränga med tårar & huvudvärk. 
 

                                                  

 

Kommentarer
Postat av: Bettan

Åh, du får tänka att du i alla fall kommer kunna åka med till IKEA! Tänk om du legat med feber då? Hoppas du ändå kommer få med dig en del trevligheter hem.

Pratade precis med brorsan som också legat med feber i 2 veckor. Skickade honom på vc och mycket riktigt var det mykoplasma där också...

2011-10-17 @ 12:55:46
Postat av: Veronica

Du & jag får gå och fönstershoppa, känna, klämma och drömma...

2011-10-17 @ 13:25:08
Postat av: Emelie

Ja man får väl fylla på önskelistan till tomten istället...

Lider med din bror Bettan,detta är helt klart det värsta jag varit med om.

2011-10-17 @ 13:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0