Mormor 70 år

För två helger sedan firade vi min älskade mormor som fyllt 70 år. Gott fika, fina presenter & smarrig catering. Jag tror hon var ganska nöjd med hela helgen, även om hon helst velat slippa att fylla år :)



   

I helgen har vi haft barnens farmor & farfar på besök. Jag & Erik var & såg klungan igår & efter det blev det en middag med öl. Det är verkligen inte ofta man kommer iväg som ett par & lyxar på sädär, utan oftast turas man om att träffa sina vänner. Vi räknade ut att sist vi gjorde något liknande var i augusti, man borde helt klart göra det mycket oftare!
Barnen gick det ingen nöd på. Det hade varit iväg en sväng med farmor & farfar till Hamptjärnstugan & åkt skrana. På hemvägen blev det att åka igenom biltvätten & ett besök på Frasses. Allt var mycket uppskattat!

Idag var Sebastian bjuden på Elsas kalas på Leo´s lekland i prinsessrummet.
Vi åkte iväg hela familjen & lekte loss. Ludvig hade sån tur att han med fick vara med på ett hörn av kalaset, inte illa. Elsa fick fina presenter & barnen gott fika. Svettiga & trötta lämnade vi sedan Brännland.



 

Vi njuter av fullo av vårens väder som verkar ha hittat hit för en stund. Man känner verkligen hur hela kroppen slukar solens alla strålar & allt känns lättare & roligare på någon sätt.

Så till något minde roligt...
Sebastians kommentar till mig ikväll:

- Mamma, din rumpa gungar när man klappar på den!

Nedrans ungar som alltid ska vara så ärliga ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0