Astma?

I torsdags var det dax igen för Ludvig att bli rosslig & hostig.
8 gånger av 10 så sätter det sig på andningen när han blir förkyld. Hände ju bara för 2 veckor sedan & då skulle vi iväg till Vilhelmina, så då blev det aldrig att vi sökte hjälp, men nu så var vi på hälsocentralen igår.
Läkaren sa på en gång att han hade det jobbigt, tyckte han fick jobba hårt. Det slutade med att han fick inhalera lite ventolin & dricka 6 kortisontabletter upplösta i vatten. Han var så duktig, stretade inte alls emot. Satt bara lugnt å stilla. Efteråt gled han ner från mitt knä & gick till Sebastian som satt på stolen brevid & la sitt huvud i hans knä. Sebastian lutade sig då över honom & strök honom över huvudet. Kan säga att både jag & doktorn blev rörd. Jag har då aldrig sett denna syskonkärlek här hemma, här hemma är det mest ret & slag nu mera...

Vi fick också utskrivet kortisontabletter som skall tas till på tisdag & pulmicort som skall tas både morgon & kväll i 2 veckor framöver & vid behov. Dessuton bokade hon in en telefon uppföljning på onsdag, för att höra hur han mår. Måste säga att jag tycker vi blev väldigt bra bemötta. En toppen-läkare!

Idag sov både jag & Ludvig i 2½ timme på vår säng & han mår mycket bättre.
Man hör fortfarande att det rosslar lite, men han väser & piper inte.
Är väl inte så konstigt att han fått dessa anlag med tanke på att vi har det ganska nära i släkten på båda sidor.

Får helt enkelt hoppas att det stannar här, att det "bara" dyker upp när han är förkyld & inte kommer krypandes hela tiden...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad skönt att få det uppkollat och att ni blev tagna på allvar och fick bra hjälp. Hoppas att det underlättar för framtida förkylningar.



Mysigt att få sova tillsammans sådär :-)



Hoppas vi ses nåt i helgen.

2010-10-22 @ 23:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0