Mjölk ger starka ben

Igår efter middagen cyklade jag & barnen iväg till en lekpark. Sebastian klättrade upp i en klätterställning & frågade om jag tyckte att han skulle hoppa där ifrån...
Nej, svarar jag. Det är för högt, om du landar olyckligt så kan du bryta benen.
Varför då undrar han, jag har ju druckit mjölk.

Senare under kvällen inne på Sebastians rum så håller han i en av de skruvar som jag & Erik vänt upp och ner på huset för att hitta (skruvar som hör till plintarna till vår spalje).
Jag undrar varför han har dem på sitt rum & talar om för honom att jag & pappa har letat efter dem. Talar också om för honom att det kanske är bäst att han frågar om lov innan han tar grejer och stoppar in på sitt rum. Jag frågar honom sedan hur många skruvar han har & svaret är ganska självklart:

- Lika många som pappa behöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0