Allt & ingenting

Vilket väder vi hade i lördags! Så otroligt härligt, blev grillning på både fredag och lördag. Grävde runt bland blommor och buskar också. Hämtade två skottkärror med ormburkar hos mamma som grävdes ner på baksidan. Promenerade i solen och lite vin borta på 2:an på kvällen, vi bara mådde gott i helgen.
I söndags blev det ett besök på Grubbe för att inhandla lite blommor. Blev några jordgubbsplantor och kryddväxter också. Längtar sååå tills jag får börja med det gigantiska rabatten på framsidan.

Mindre roligt är att Ludvig blev febrig på måndagen. Hög feber, 40,4 visade tempen. Och idag vaknade han kl:8 med 40 grader, fick välling och somnade om till kvart i 10. Bara det säger väl att han inte är riktigt pigg. Har fått väcka honom på dagen också då han sovit upp emot 3-4 timmar utan att vakna av sig själv. När han sen idag också varit väldigt ledsen,slö och utan aptit så bokade vi in oss på hälsocentralen. Jag misstänkte öronen och så var fallet. Fick kåvepenin utskrivet, men inte tycker han att det är mums.... Skönt att vi fick det nu innan helgen, han borde pigga på sig snabbt nu.

Ja just det! För er som inte vet så brännde han sin lilla hand på spisplattan på valborg. Gick ganska bra trots allt. Har läkt superfint. Men så typiskt, tänk att de flesta barn ska hinna med det någon gång i livet. Mina tankar flög genast bakåt i tiden när Sebastian brände sig på ugnsluckan uppe i fjället. Huvva, han fick gå med bandage länge. Men det läkte också fint, syns ingenting idag. Så nu hoppas jag att de har gjort bort det och aldrig mer behöver uppleva den smärtan igen.

Ser fram emot denna långhelg, sägs att det ska bli fint väder i helgen - sommarvärme. Det håller vi verkligen tummarna för. Egentligen hade vi tänkt att måla huset denna helg, men det blev uppskjutet några helger. Skulle få mer hjälp då, så valet var inte så svårt.
Blir till att hjälpa mamma och pappa istället som ska dränera på baksidan och gräva ur för att bygga en altan. Grillen lär nog tändas också om jag känner Erik och Sebastian rätt :)

Lite bilder kommer här...



Sebastian hjälper mig att plantera



Sen en välförtjänt fika paus



Ludvig håller koll så Erik inte bränner köttet på grillen



"Titta, jag är en rymd-barbapappa"




Har piffat till lite ute



Erik har planterat gräslök



Lilla sjuklingen

Kommentarer
Postat av: FasterAnnika

Alltså, jag bara smälte när jag såg mybilden. Ni har så troligt fina pojkar. Min gick igenom 2 månaders besiktningen med bravur förra veckan. Den 16 juni är det dags för vaccinering, får se om mamma Annika pallar att se på :/

2010-05-17 @ 18:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0