Glad kille!

Det var en glad Sebastian i morse som blev överraskad med en ny större cykel!
Han var snabb på att fråga Ludvig om han ville ha hans gamla... Han har i princip cyklat hela dagen & hinner bara parkera den så är han på den igen =)

- Alltså mamma, jag tycker om min cykel så mycket så jag kan som inte sluta cykla på den.
Och jag vill då inte att de ska bli några repor på lacken, för jag är då rädd om den!



En blå 16"are med stöd, en handbroms, pakethållare & ringklocka.
Sebastians stolthet!



I veckan var det sommafest på förskolan också. Det blev middag ute i det fria, tipsrunda, utställning av barnens alster & sång av barnen. En trevlig & lagom lång tillställning (med tanke på myggen).





Barnen framför sommarsånger





Glass till alla barn

I helgen startade också "projekt - måla om huset". Vi är oerhört tacksamma för all hjälp som vi fick. Får vi bara arbeta några kvällar framöver nu & bättra på det vita så är vi snart klar.
Vi är väldigt nöjda över vårt färgval & tycker att det blev som ett nytt hus, ett riktigt lyft.
Bilder på det kommer lite senare.

Annars mår vi bra hela familjen. Ludvig är lite snorig/hostig & jag känner av halsen lite, men annars är allt på topp. Är överlycklig över att Ludvig börjat sova lite längre på morgonen. Halv 7-7 är ju rena sovmorgonen! =)

Imorgon åker Sebastian till Vilhelmina för att få ha farmor & farfar för sig själv över helgen. Han har längtat länge... Jag ska på grillfest på jobbet imorgonkväll, blir dock något vinglas midre eftersom jag måste upp med Ludvig på lördagmorgon då Erik ska jobba extra.
Erik han har sin grillfest på lördag han, med sitt jobb. Så det ser ut att bli en bra helg trots att de lovar oss lite regn =(



Fotograf - Sebbe



Sebastian leker cirkus-apa.



Fotograf - Sebbe



Grabbar i pyjamas



Kommentarer
Postat av: Cissi

Men oj så fin cykel!! Kan tro att han är nöjd! Olle har nog redan fått sig en visning kan jag tro :)



Så skönt med en lite lugnare helg...i alla fall i barnväg :)

2010-06-17 @ 15:54:24
URL: http://ollemarta.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jo, han har fått sig både en visning & en prov tur. Hade full sjå att hålla honom ifrån ert hus på förmiddagen =)

2010-06-17 @ 15:58:49
Postat av: Veronica

Tjusig cykel....klart han är stolt som en tupp!

Saknar er :-)

2010-06-20 @ 20:04:21
Postat av: Maria Cerci

Nu har jag hittat din blogg också:) fina ni är allihop, Sebbe och Ludde ser ut som två riktiga charmtroll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0