Allt mellan himmel & jord


Här hemma händer inte så mycket just nu faktiskt. Vi leker, busar och umgås med vänner och grannarna emellanåt. Vi har märkt att Ludvig förstår mycket mer än man tror. Vi kan ge honom instruktioner som tex "Kan du ge den till pappa?" eller " Vart är dina kläder?" och han fixar det. Det är så roligt att se.
Han är dock lika intensiv som vanligt, härjar och "möblerar" här hemma. Senast idag krossade han ett glaslock hemma hos grannen (sorry) och i helgen rök hans fönsterlampa. Det kostar att ha smått...
Igår klippte jag honom med hårtrimmern för första gången, syns ingen stor skillnad. Det blev mer en upp fräschning. Han var så duktig på att sitta stilla, lite mariekex fixar allt ;-)

För min egen del så står det mycket på schemat just nu. Det är allt från träning till gamla kompisar man ska träffa. Måndag och tisdagkväll har jag gått Röda korsets kurs i första hjälpen med inriktning på barn. Det var väldigt lärorikt, har lärt mig hur mycket som helst på 2 kvällar. Allt från att stoppa blödningar, ge konstgjort andning till hur man hanterar personer med cirkulationsvikt, lägger i stabilt sidoläge och hjälper personer som satt i halsen och en massa mer. Tycker verkligen att alla borde gå en sådan här kurs. Jag hoppas att jag aldrig kommer att behöva använda mig av mina nya kunskaper, men det känns tryggt att ha dom.

Här kommer lite bilder...



Bus i tvättstugan



Titt-ut!



Nöff nöff...



Ludvig har hittat ett bra ställe för att avnjuta en god bok



Sebastian ska bli älgjägare när han blir stor
(som hämtad ur filmen jägarna =)



Såhär kan det se ut där Ludvig gått fram...



Inget, eller ingen går säker ;-)



Killarna åker båt





I vår familj brukar vi ha fredagsmys med popcorn.
Man får verkligen va snabb om man ska få sig några ;-)



Mums!



mera...



Blir väldigt arg när han blir nekad "stark-dricka" (cola)



Sebastian älskar fredagsmys!





Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh vilka härliga bilder.. Ludvig är ju så söt att han troligtvis kommer undan med det mesta. Jag är då inte avskräckt ;-)

Claes kommentar då han sett locket och sen tog ut smörbyttan med krossat lock- Ludvig här också..?

Han är skyldig oss ett par gräsklippningar när han blir större..hehe

2010-01-27 @ 19:07:37
Postat av: Bettan

Härliga bilder! Han verkar vara en riktig liten buse, Ludvig.

2010-01-27 @ 19:09:47
URL: http://wigenstam.blogg.se/
Postat av: Emelie

Smörbyttan tycks jag minnas att det var någon som började på V som tappade ;-)Absolut, ska träna honom i sommar på att börja klippa =)

2010-01-27 @ 21:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0