Livet rullar på

Ja det rullar på i vanlig takt här hemma på Ferievägen.
Vi kliver upp / vaknar mellan 05.10 och kl 06.00 på morgonen och det är oftast lillebror som vill vakna den tiden. Gör inte så mycket om man inte behövt springa dit på natten, men nog är man trött och seg i knoppen emellanåt. Vi ser på tv en stund, fikar klär på oss och sen bär det av till förskolan där Sebastian får busa av sig en stund.

(Om det inte blir som igår att han får ett mega utbrott för att vi kommer på efter halva vägen att vi glömt att borsta tänderna och han ska bums vända. Jag förklarar att det går inte, vi är redan lite sena och kompisarna väntar på oss. Det spelar ingen roll och han bryter ihop fullständigt. Jag försöker att förklara igen och räknar tyst inombords för att inte tappa kontrollen jag med... Men inget hjälper och då brister det för mig med. Så det hela slutar med att jag går hem med vagn och cykel och en HYSTERISK 3 åring SKRIKANDES och GRINANDES efter mig. Jag får ringa förskolan och förklara läget och säga att han blir hemma. Gissa om det kokade inom mig? Det är ganska tydligt nu att jag och Sebastian är lika hetlevrade och går varandra på nerverna många gånger om dagen.
Jag hade dömt ut gårdagen totalt när den startade som den gjorde, men döm av min förvåning så blev det en jättebra dag och inga större utbrott uppdagade sig.)

Ludvig sover en stund under tiden Sebastian är på förskolan och sen hämtar vi honom igen kl 11. Då är det brottom hem för att hinna få maten på bordet innan man har 2 hungriga barn som tjurar ihop.
Sen försöker jag få Sebastian att vara inne en stund så att Ludvig får krypa av sig lite. Brukar gå sådär... Vi leker en stund eller ser på lite film. Men före kl 13 så är grabben ute ur huset igen.
Då gungar vi en stund och cyklar. När Ludvig ska sova vid 13.30 ungefär så fikar vi mellis och sen börjar kompisarna komma hem från förskolan och vi busar på ute till halv fyra -fyra nån gång då Ludvig vaknar och vi går in för att börja med middagen.
Då kan gärna Sebastian vara ute själv och leka på gården ända tills Erik kommer hem från jobbet 16.30. Han leker faktiskt som bäst då.

Middag tillsammans hela familjen Vestman/Andersson och sen blir det antingen till att gå ut igen eller så badar vi och myser på inne tills det är dags för välling.
Båda killarna sover mellan 19 och 19.30. Underbart.

När vi då har kvällen fri brukar oftast Erik koppla av vid datorn eller tv:n och jag som tar min kvällspromenad innan jag dimper ner i tv soffan.
Igår var jag faktiskt och motions simmade, det var härligt. Brände många kcal och avslutade med ett härligt bubbelbad :-)

Ja nu vet alla långväga släktingar hur livet rullar på här på Ferievägen.
Känns enformigt många gånger, men man får ser fram emot helgen då bilen finns hemma och man får unna sig någon tripp in till stor stan.

Ska snart iväg till bvc med Ludvig för att göra ett boel-test och väga+mäta, så bilder kommer senare.
Håll tillgodo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0