Jaga jaga jaga

Det är vad jag får göra nu för tiden här hemma. Ludvig har blivit galen och är drar sig upp för allt han kan. Igår hittade jag honom halvägs upp för trappen också. Men nöjd och glad är han, tills han dimper i golvet...



Förkyld och glad Ludvig drar sig upp för sängen...



råttingfåtöljen...



grinden...



Kan själv, mamma!



Jag gillar att dra mig upp för soffan och storebrors säng och goa ner mig lite ;-)



Igår gjorde vi en play-do deg och degade lite här hemma.



Sebastian gjorde en hel ormfamilj med både stora ormar och bebis ormar



Vi gick ut en liten stund igår medans Ludvig tog en lur och lekte lite i sandlådan.
Nog kliade det i cykelbenen, men det gick bra att göra soppa också och tur var väl det för på kvällen hade han feber igen :-(



Morfar ska åka iväg på älgjakt till helgen och vara borta i 3 veckor och det har satt lite funderingar i Sebastians huvud. Han pratar mycket om att han ska åka till Sten och Laila när han blir stor och ha med sig en pangare och älgtidningar och va i skogen.

Nu på morgonen sa han

- Det är viktigt att ha med sig en sån här i älgskogen mamma (han visar ett USB minne)
- Jaha, varför då?
- Jo för om man är i skogen och jagar älgar och det finns rövare där, då kan man kasta den här på dom så att dom blir rädda och då försvinner rövarana förstår du väl.


Det har börjat komma så många roliga ord och kommentarer från Sebastian.
Igår natt kom han och sov i våran säng och när Ludvig vaknade och va ledsen och jag sprang fram och tillbaka så sa han tillslut - Å vad han är omständig!
Då kan man nästan inte göra annat än att le fast kl är 3 på natten.

När Erik kommer hem från jobbet brukar han fråga ut honom om hur arbetsdagen har gått.
- Har det gått bra att jobba idag pappa? Har du kört nå truck och blandat många burkar?
Och när han fått dessa besked går han över till att
- Jaha, vad har dina arbetskamrater gjort då? Har dom också jobbat idag? Vad hade dom för matlåda? mm mm.
Ja han är skojig våran lillgamla 3 åring :-)


Nu ska jag kolla om febern satt klorna i Sebastian igen, eller om vi ska ta oss en nypa frisk luft.
Går bara inte att vara inne en hel dag. Lite luft måste man få, bara han inte stojar på för mycket. Ludvig sover gott ute i vagnen. Trots en bra natt känner jag mig helt mosig i huvudet, måste va förkylningen som fortfarande har ett fast grepp om mig.

Oj vad detta inlägg kom att handla om en massa olika saker. Blir lätt så när hjärnan går på högvarv...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0