Hänt i helgen...

Det är en trött och sliten mamma som skriver i denna stund.
Jag tycks aldrig riktigt bli av med min envisa förkylning och nu är det som att den satt sig på balansnerven tror jag. Får en tryckande huvudvärk ibland som resulterar i att jag nästan känner mig på pickalurven och blir lite illamående. Inge kul :-(
Det gör väl inte saken bättre heller att Ludvig börjar få ännu fler tänder och sover oroligt. Han har redan 6 stycken och nu är det fler på gång... Och som han skiter...

Men det har hänt mycket kul här i dagarna också.
Ikea i lördags var toppen! Härligt att få en heldag utan barn och bara få shoppa loss.
Och då passade Erik på att skruva lös Sebastians stödhjul på cykeln och den lilla rackaren cyklade på en gång. Han var visst väldigt stolt - "Jag kan, jag kan!"
Och efter Ikea hittade ju jag på att grabbarna ska byta rum med varandra. Så nu är det ingen ordning här hemma, grejer över allt. Men Sebastian tyckte de var en bra ide och trivs i sitt nya rum.
Kul var det också att jag faktiskt gått ner 0,5 kg trots förkylning som gjort att jag inte rört mig någonting på en och en halv vecka. Nu efter 8 veckor har jag tappat 8,8 kg och 9 cm runt midjan. Känner mig nöjd, men det är en bit kvar...

I söndags lekte Sebastian med sin kompis Olle mest hela dagen. De cyklade, lekte med bilar och såg en bit av Cars och mumsade på äppelbitar.



I går var Sebastian ledig från förskolan och vi åkte iväg till Bullmark för att hälsa på Oliver, Oskar, Ebba och Anna-Malin. Grabbarna har börjat hitta varandra bättre nu och det blev en mysig dag.
Vi lekte både ute och inne, handlade och bakade chokladbollar och Anna-Malin fick höra min ljuva stämma brista ut i -ja må du leva!
Ebba och Ludvig sov mest, men han tafsa lite grann på varandra i alla fall.


Chokladbolls-bak


Bilrace!


Efter middagen igår fick Sebastian följa med Erik i lastbilen för att hjälpa farmor flytta grejer.
Det var en nöjd kille som kom hem sent med en stark-dricka i handen.


Å här kommer några andra bilder...



En hemsking!



Å vilken tur, de var bara Sebastian!



Ludde lump busar under bordet.





Kommentarer
Postat av: Veronica

Är impad av viktminskningen. Det går ju skitbra, eller hur?

8,8 kg på 8 veckor är ju ett ruggigt bra resultat. Heja, heja!!

2009-09-08 @ 21:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0