Hänt i veckan...

Vad har då hänt i veckan... Jo, det har verkligen blivit höst på allvar! I morse när vi klev upp vid halv 7 var det  -7,4 grader!!! Men det har varit härliga dagar trots det, soliga och lite halv kalla (om ni förstår vad jag menar...) ca 7-10 grader på dagtid.

Annars så har veckan skridit fram i vanlig dagordning.
Har inte hänt så mycket egentligen... Förrutom idag, när vi hade bilen - Jippie!!!!
Vi besökte mitt jobb, som jag alltid tycker är lika roligt. Sebastian hade kanske hoppats på att få vara ute och cykla på gården, men istället blev det till att vara inne och läsa lite böcker, trä armband och köra lite bilar. Jag kom på mig själv( igen, som tidigare när vi lämnat hemmet) med att vara på ett mycket bättre humör, än att ständigt vanka av och an här hemma hela tiden och utföra samma rutiner dag ut och dag in. Jag lever verkligen upp dom få dagar när vi har tillgång till bilen och kan åka ifrån hemmet och Sävar för en stund.

På hemvägen lämnade jag av Sebastian vid mammas jobb så att han för första gången i sitt liv fick åka buss. Det uppskattades, trots att han var trött.
Ludvig (som för övrigt har namsdag idag) sov okey, fast på andra tider än han brukar göra.
Vi (jag och Ludvig) hämtad upp Erik på jobbet vid 14 tiden och stannade på Ersboda på hemvägen för att få stilla mitt shopping begär lite... Ja, det blev iaf några nya trosor till mig. Vilket verkligen behövdes.

Kvällen fortsatte i en positiv anda. Vi var inne och lekte, hade lite fredagsmys, såg bolibompa, åt godis och båda barnen sov innan halv åtta.
Jag själv tog en rask promenad på 45 min och Erik tog sig tid vid datorn.
Känner att jag fått en liten nytändning efter att ha stått stilla i vikt ett tag (3 v). Jag ska jäklar bevisa att jag klarar av att nå mitt mål! Framför allt för min egen skull.
Har hittils tappat 9,6 kg vilket innebär att jag har hälften kvar - och jag ska banne mig klara det!
Är visst normalt att ha sådana här "viktplatåer", men inte är dom roliga....




Kommentarer
Postat av: Ewa

Åå vad roligt att du oxå har en blogg! :) Ska bli spännande att läsa. Vilka fina killar du har! Tycker Sebastian verkar vara mest lik pappa och Ludvig mest lik dig, eller har jag fel? :)

2009-10-03 @ 06:41:35
URL: http://frejjan.blogg.se/
Postat av: Veronica

Klart du fixar resten av viktnedgången. Vi får peppa varandra!!

2009-10-03 @ 20:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0