MAMMA!!!

Han säger MAMMA min lilla plutt! Äntligen, pappa har han sagt i ca 2 veckor, men nu värmer mamma hjärtat extra mycket ;-) Sebastian sa mamma först, vet inte hur gammal han var då. Men när han var 11 mån sa han pappa.

Man kan nog nästan säga att Ludvig går nu också. Han tar väl en ca 10 steg och ser ut som en fyllekaja en lördag kväll. Han är snäppet vassare än vad Sebastian var. Jag vet man ska inte jämföra, men det är svårt att låta bli.
Sebastian började inte krypa förrän han var 10 mån och gick när han var 11 mån.
Ludvig började krypa när han var 7 mån och går nu vid 10 mån.

Annars är här allt bra.
Ludvig håller mig i trim. Hinner inte mycket annat nu än att jaga honom fram och tillbaka.
Gräver och rotar över allt där han inte bör vara. Vänder på mattor. KLÄTTRAR på allt och inget, allt från Sebastians säng till rotting fåtöljen och hänger i lill fönstrets hantag efter att ha kommit upp på elementet!
Ja, han är galen! Vad jag minns så var Sebastian lugnare på den fronten.


Luvig i full färd med att tjuva brorsans pixi böcker.
I fall ni inte visste så är dom väldans goda att tugga på.



Detta sysslar jag med 711 gånger varje dag, minst.
Mamma håller på att bli galen!



Nähä, nu gick det inte att komma längre upp...



Du kan inte ta mig!

(Tänk om han var lika duktig på att ta sig ner själv...)



Bröderna nakenfis leker.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Snacka om söta barn!! Visst är det kul när de äntligen lär sig säga mamma. Märta har ju alldeles nyss lärt sig.

2009-11-13 @ 19:33:37
URL: http://ollemarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0