Hänt i veckan

Sommaren har verkligen startat nu med riktig hetta! Varmt för både stora och små.
I tisdags fick vi en ny vattenkran i köken installerad.En snygg en, så nu är vi av med "vatten monstret"

I onsdags så var olyckan framme. Vi kom till förskolan och jag parkerade vagnen med Ludvig sittandes i, som så många gånger jag gjort förrut. Jag gick in och skulle lämna Sebastians saker och sen hör jag plötsligt både Sebastian och Ludvig stor-tjuta! Jag förstår vad som hänt redan innan jag springer ut och mycket riktigt... Vagnen har tippat!
Där ligger Sebastian halvt under vagnen helt förtvivlad och Ludvig har precis blivit upplockad av en i personalen. Jag tar Ludvig som är jätteledsen och går in med honom för att kolla om han är hel. Sebastian tas om hand av personalen. Jag konstaterar att Ludvig fått en bula på höger sida av huvudet och blöder lite ur munnen. Han lugnar sig relativt snabbt och när jag kommer ut igen för att titta till Sebastian är han väldigt skärrad. Han hade inte slagit sig så mycket, utan blev mest rädd. Han hade bromsat upp vagnen och skulle styra iväg med lillebror en sväng när jag gick in, men det gick inte riktigt som planerat. En i personalen hade sett det hela och sa att Ludvig hade i alla fall först ramlat på Sebastian och sen ner på asfalten, och som tur var hade han ju solhatten på också. Så Storebror och hatt dämpade lite ialla fall.
Jag var själv ganska skärrad och när jag kom hem ringde jag sjukvårdsrådgivningen.
Men hon lugnar mig och sa att hon tycker det verkar som att det gått bra, de brukar tåla mer än man tror. Han var precis som vanligt, somnade dock till en stund på lekmattan som han inte brukar och var lite svårväckt. Dock svårt att avgöra eftersom det var ordinarie sovtid då. Men eftersom han inte kräkts eller såg konstig ut i ögonen eller så så tyckte hon att vi kunde avvakta.
Vad har vi då lärt oss av detta? - Jo, att det är dags att börja använda selen i vagnen! Tänk att det ska måsta till en olycka innan man inser att det är dags... Det känndes i alla fall i mamma hjärtat att se sina två pojkar ligga där på asfalten :-(

I fredags var de poolparty hos Elsa hela dagen =) De större barnen badade, föräldrarna surrade och pysslade på med de små. Trött stor-kille hade man sen. Jag som precis började skryta på honom att han börjat sova lite längre, det har jag fått äta upp. Nu är han uppe med tuppen igen och då är inte alltid humöret på topp...

Erik fick huvud ansvaret om Ludvig fredagnatt. Själv sov jag med öronproppar i ett annat rum. Gick ganska bra. Jag hade lite svårt att sova och vaknade mycket ändå, men Erik var duktig och kämpade med Ludvigs gråt. 6.20 åt han i morse, rekord!

Svärföräldrarna är här nu i helgen och hjälper oss att glasa in altanen och busar med barnen. Är så nöjd med hur det kommer att bli! =) Kanske lägger upp nån bild sen.
Sebastian var iväg med Farmor på Barnens hus idag och har nu fått sig en egen pool, ganska nöjd. Till och med lillebror fick sig ett snabb dopp i den.






Kommentarer
Postat av: Bettan

Härligt med pool hos Sebastian också, då lär det bli poolparty runt hela kvarteret om värmen håller i sig. :-)

6.20- heja heja! Duktigt jobb av er båda!

2009-06-28 @ 08:11:31
URL: http://wigenstam.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0