Liten besvikelse... och så en ole do lycka

När vi skulle packa ner lite fika och ta med oss till granvägen så frågade jag Sebastian om det går bra med apelsin festis, jag fick då följande svar

- "Ja, det blir bra. Men tror du kungen tycker om det? Jag vill ju som bjuda honom på en festis"

Jag försökte förklara för honom att vi nog inte kommer att kunna bjuda kungen på festis, utan kanske bara få se honom på långt håll. När vi sen var på plats så hann vi inte se honom, jag fick mig en skymt av Viktoria dock.
Vi fick nöja oss med att höra kungen prata en stund när han tackade för någon gåva. Gissa om Sebastian var impad? Inte så värst...
Impad blev han dock av att få se polishelikoptern, poliser, ambulansen och militärerna. Och jag själv var ganska nöjd som fick se mig en och annan snygg sjöman ;-)

Jag har nyss, nu vid nattningen berättat för Sebastian att imorgon ska han få följa med mig på cirkus här i sävar.
Oj, vad många funderingar det blev. Vilka djur finns det? och ska vi ta bilen eller cykeln? får inte Ludvig följa med?...
Ja tänk vilka upplevelser de får vara med om egentligen och vad stort allt blir i deras ögon.

Jag gjorde bort mig idag så Ludvig brände sig :-( För många bollar i luften helt enkelt.
Jag höll på med middagen samtidigt som jag dukade, fixade gröt till Ludvig och skulle hålla koll på Sebastian som rörde om bland köttbullarna. Det blev för mycket. Jag hade ställt gröt tallriken på bordet en bit ifrån Ludvig som satt i sin stol, väntan på att den skulle svalna lite. Jag vänder mig om för att kolla till Sebastian och köttbullarna och hör då hur Ludvig blir jätteledsen. Då har han fått tag i gröten och har ena handen i den varma gröten och skeden i munnen!
Panik!!! Jag slet upp honom och höll honom under rinnande vatten ett tag. Han blev lugn så fort han fick tutten,men det syns lite på vissa fingertoppar. Jag känner mig så värdelös! Bränna sig är det sista jag vill att han ska göra. Sebastian brände sig ju rejält på en ugn i fjället precic innan han fyllde 1 och fick ju gå med bandagerade händer i flera veckor. Nu går inte riktigt detta att jämföra med varandra, för Ludvig gick de bra men ändå. Så ont som Sebastian hade... Går bara att konstatera att man kan inte va överallt...




Kommentarer
Postat av: Anna-Malin Andersson

Hej! Man är aldrig en dålig mamma bara för att en liten olycka händer. Man är ingen superkvinna bara för att man har barn. Vi har varken fler ögon eller händer en någon annan. Så olyckor händer,VISST ÄR DET JOBBIGT men skyll hellre på ungen en dig själv för det var ju faktiskt Ludvig som stoppade handen i gröten. För du hade väll inte sagt att han skulle göra det?:-)kram kram

2009-08-21 @ 14:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0